Verzhinskaya Ekaterina Anatolyevna, Postgraduate
Orenburg State College
PEDAGOGICAL CONDITIONS OF PROFESSIONAL COMMUNICATIVE PRACTICES PROJECTION IN THE EDUCATIONAL SPACE OF A COLLEGE
Abstract
This article provides a theoretical basis for organizing pedagogical conditions of professional communicative practices projection under the competence approach. The necessity and adequacy of the conditions found by the author were proved during the experiment.
Key words
Professional communicative practices, environment, aim, professional communicative competence.
1. Брушлинский А. В. Субъект: мышление, учение, воображение. М. : Ин-т практ. психологии ; Воронеж : НПО «МОДЭК», 1996.
2. Вербицкий А. А., Дубовицкая Т. Д. Контексты содержания образования. М. : РИЦ МГОПУ им. М. А. Шолохова, 2003.
3. Ежова Т. В. Проектирование педагогического дискурса: методология, теория, практика. М. : Гуманит. издат. центр ВЛАДОС, 2008.
4. Колесникова И. А. Педагогическая реальность в зеркале межпарадигмальной рефлексии. СПб. : СПбГУПМ, 1999.
5. Краткая философская энциклопедия. М. : Издат. группа «Прогресс», 1994.
6. Марасанов Г. И. Социально-психологический тренинг. 4-е изд., испр. и доп. М. : Когито-Центр, 2001.
7. Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. Толковый словарь русского языка: 72500 слов и 7500 фразеологических выражений. М. : Азъ LTD, 1992.
8. Сериков Г. Н. Образование: аспекты системного отражения. Курган : Зауралье, 1997.
9. Тюмасева З. И. Системное образование и образовательные системы. Челябинск : Изд-во ЧГПУ, 1999.